خبرنگار یزد فردا - اعظم السادات میرجلیلی : مدیر عامل شرکت پیشگامان کویر یزد در همایش ملی بانکداری الکترونیکی در یزد گفت: بانک الکترونیکی مفهومی متفاوت از بانکداری الکترونیکی دارد چرا که در بانک الکترونیک به دلیل آنکه تمامی خدمات به صورت آنلاین ارائه می شود و هیچ شعبه فیزیکی وجود ندارد و تمامی مبادلات مالی آن به صورت مجازی انجام می گیرد نیازمند تدوین برخی رویه ها و دستورالعمل های حقوقی و فنی در مباحث احراز هویت ، امنیت و امضای الکترونیکی هستیم .
محمد رضا رضایی نژاد افزود: تمام اقدامات موردنظر برای راه اندازی بانک الکترونیکی از سوی تعاونی پیشگامان کویر یزد انجام شده و بزودی با اتمام اخذ مجوزهای لازم آغاز بکار خواهد نمود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد نیز در این همایش گفت: استان یزد در کشور، اولین استانی بوده که نسبت به تدوین سند IT اقدام نموده است.

عباسعلی رضایی افزود : تاکنون حدود 12 سند تدوین و قریب به 12 سند دیگر در حال تهیه شدن می‌باشد که از جمله سند‌های تنظیم شده می‌توان به سند توسعه IT استان اشاره کرد که براساس آن می‌بایست استان یزد به استان الکترونیکی کشور تبدیل شود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=43294_30736368-2120589.jpg

وی ادامه داد: سند توسعه IT استان در قالب چهار حوزه استراتژیک و شش حوزه کاربردی از سال گذشته در یزد عملیاتی شده و در این رابطه نیز پروژه‌هایی به اجرا درآمده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد گفت:استان یزد از مراکز مختلف آموزش عالی، نیروی کاری متعهد، پرتلاش و توانمند، نظام صنفی رایانه‌ای و بخش‌های مرتبط با آن، کسب رتبه‌های اول در بخش‌های مختلف IT و دفاتر پیشخوان دولت، قرار گرفتن در مرکز خطوط داده‌ها و زیرساختی کشور، وجود پارک علم و فناوری و مراکز رشد وابسته به آن در شهرستان‌ها و به ویژه شاخص‌های برتر مخابراتی و ارتباطی برخوردار است.
رضایی در پایان گفت: سند چشم‌انداز کشور در گرو رشد اقتصادی است و قطعاً این رشد نیز نیازمند ابزار مالی خواهد بود که از طریق سیستم بانکی کارآمد تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در این همایش گفت: به دلیل نبود محتوا به فرهنگ الکترونیکی نرسیده و دچار بحران شدیم و تازمانی که فرهنگ استفاده از محتوا رقابتی نشود به پیشرفت دست نمی‌یابیم.
صابر فیضی با اشاره به شبکه اختصاصی بانکها که از سوی شرکت مخابرات ایران طراحی شده ،گفت :ایجاد امنیت در شبکه بانکی، افزایش رونق کسب و کار صنعت بانکداری و در نتیجه توسعه اقتصادی کشور، توسعه زیرساختهای ارتباطی سامانه های بانکداری، اخذ رویکرد یکنواخت و متحد در مقابل حملات سایبری و رضایتمندی بیشتر مردم از خدمات بانکداری در کشور ازاهداف شرکت مخابرات در طراحی و اجرای این سیستم است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان گفت: شبکه جامع اختصاصی بانکها پروژه‌ای مشترک میان شرکت مخابرات ایران و بانک مرکزی است و امیدواریم این محتوای تولید شده که بسیار مورد نیاز کشور است به همین میزان پاسخگو باشد.
در ادامه معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: از سال گذشته 10 برنامه تحول براساس آسیب شناسی صورت گرفته در نظام اداری کشور کلید خورده است که اولین و یکی از مهمترین آن دولت الکترونیک است.
احمد بزرگیان افزود : سلامت اداری، رضایت عمومی، سرعت در انجام خدمات، کاهش قیمت تمام شده خدمات و فرایندها، اصلاح فرایندها و شفافیت امور انجام شده و خدمات مرتبط همگی آثار توسعه دولت الکترونیک خواهد بود.
وی در پایان گفت: باید از حرکت‌های جزیره‌ای در حوزه توسعه فعالیتهای الکترونیک دوری شود و بزودی نقشه راه دولت الکترونیکی رونمایی شده و با اجرای 260 پروژه و صدها زیر پروژه ادامه خواهد یافت.
در این همایش که با حمایت شرکت مخابرات استان یزد و پیشگامان کویر یزد برگزار شد ،150 مقاله تخصصی مرتبط به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده و در فرایند داوری قرار گرفت که ارائه چند مقاله برتر بخشی از این کنفرانس را به خود اختصاص داد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا